وبلاگ

بهترین اپلیکیشن ها برای شروع یادگیری زبان چینی

indexhhghhh
بلاگ

بهترین اپلیکیشن ها برای شروع یادگیری زبان چینی

این روزها یادگیری یک زبان تازه چندان هم دشوار نیست؛ زیرا به لطف اینترنت منابع بسیاری در اختیار علاقه‌مندان وجود دارد. بنابراین برای شروع زبان چینی لازم نیست حتما در یک موسسه یا آموزشگاه زبان ثبت نام کنید. کافیست سری به موتور جست‌وجوی گوگل بزنید و با ده‌ها کتاب، سایت، ویدیوی آموزشی و البته نرم‌افزار آموزش زبان روبه‌رو شوید. اما همه این منابع هم کارآمد و مفید نیستند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند تا از بهترین اپلیکیشن ها برای شروع یادگیری زبان چینی آشنا کنیم.

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای آموزش زبان چینی

انتخاب منابع آموزشی به هدف شما از آموزش زبان بستگی دارد. برای مثال ممکن است دیدن یک سریال جذاب یا شنیدن یک موسیقی دلنشین شما را به یادگیری زبان چینی ترغیب کرده باشد. شاید برای رشد کسب و کار خود به یادگیری این زبان احتیاج داشته باشید و یا قصد ادامه تحصیل یا زندگی در چین را داشته باشید. اگر هدفی مانند دریافت مدرک HSK را دارید احتمالا به کمک یک معلم مجرب احتیاج پیدا خواهید کرد اما اگر آموزش زبان چینی برای شما یک تجربه جدید یا سرگرمی مفید است، نرم‌افزارهای آموزش چینی بهترین دوست شما خواهند بود.

اولین مزیت نرم‌افزارهای آموزش زبان قیمت مناسب و در برخی موارد رایگان بودن آنهاست. شما می‌توانید آموزش ابتدایی خود را با این نرم‌افزارهای شروع کنید و ببینید آیا زبان چینی واقعا همان زبانی است که دوست دارید؟ مزیت دیگر نرم‌افزارهای آموزش زبان این است که هرجا موبایل شما همراهتان باشد نرم‌افزار آموزش زبان شما نیز همراه شماست. پس در وقت‌های مرده مانند زمانی که منتظر اتوبوس هستید یا در مطب پزشک نشسته‌اید، می‌توانید کمی زبان چینی تمرین کنید.

معایب استفاده از نرم‌افزارهای آموزش زبان چینی

بسیاری از نرم‌افزارهای آموزش زبان اینطور تبلیغ می‌کنند که با روزی ده تا پانزده دقیقه تمرین می‌توانید زبان تازه‌ای را یاد بگیرید. اما اگر ناامید نمی‌شوید باید بدانید یادگیری یک زبان تازه به زمان بسیار بیشتری برای تمرین و تکرار احتیاج دارد. اگر می‌خواهید به زبان چینی مسط شوید باید خود را برای ساعت‌ها تمرین آماده کنید.

بیشتر بخوانید:  دانستنی‌های جالب درباره پوشش‌های سنتی مردم چین

به‌علاوه آموزش‌های موجود در بیشتر نرم‌افزارها چندان اصولی و دقیق نیستند. گاهی اپلیکیشن‌ها حاصل ترکیب چند شیوه آموزشی هستند یا اصلا شیوه خاصی را دنبال نمی‌کنند. همچنین این نرم‌افزارها معمولا برای سطوح ابتدایی آموزش زبان چینی مناسب هستند و سطوح پیشرفته‌تر را پوشش نمی‌دهند.

با این حال اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی می‌توانند به‌عنوان راهی ارزان و لذت‌بخش برای شروع آموزش زبان و یا یک مکمل در کنار منابع دیگر کاربرد داشته باشند. اگر می‌خواهید زبان چینی را از پایه و با روشی اصولی آموزش ببینید می‌توانید دوره‌های آموزش زبان چینی، لرنینگ چاینیز را امتحان کنید.

اپلیکیشن Duolingo

نرم‌افزار دولینگو مشهورترین نرم‌افزار رایگان آموزش زبان است که نه تنها زبان چینی بلکه ده‌ها زبان دیگر را به شما آموزش می‌دهد. آموزش در دولینگو بر پایه بازی است. به این ترتیب که با انجام هر بخش از تمرین‌های موجود در نرم‌افزار مقداری ارز داخلی به نام لینگوت به شما تعلق می‌گیرد. می‌توانید در لیگ‌های هفتگی شرکت کنید و هرچه بیشتر تمرین کنید جایگاه بهتری در لیگ‌ها پیدا می‌کنید.

دولینگو همچنین یک بخش دارد که کلمات و اصطلاحات جدید را در قالب داستان‌های کوتاه به شما آموزش می‌دهد. نکته جالب در مورد دولینگو این است که کاملا رایگان است و تنها برخی امکانات جانبی مانند قابلیت اتصال به برنامه بدون اینترنت در نسخه پولی آن اضافه شده‌ است. اما یکی از ایراداتی که بسیاری از افراد به این نرم‌افزار وارد می‌دانند نوتیفیکیشن‌های پی‌درپی و زیاد آن است که ممکن است کمی آزاردهنده باشد. متاسفانه دولینگو هنوز زبان فارسی را پوشش نمی‌دهد اما حتی اگر کمی انگلیسی بدانید می‌توانید با این نرم‌افزار کار کنید و حتی شاید بتوانید همزمان با یادگیری چینی زبان انگلیسی خود را هم تقویت کنید.

اپلیکیشن HelloChinese

بیشتر بخوانید:  باورهای غلط درباره یادگیری زبان چینی

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن ها برای شروع یادگیری زبان چینی هلوچاینیز است. این برنامه با آموزش نوشتن و خواندن کلمات با استفاده از پین یین شروع می‌شود. پین یین شیوه نوشتاری است که در آن به جای نویسه‌های چینی از حروف الفبا استفاده می‌شود و بسیاری از زبان‌آموزان چینی، نوشتن به زبان ماندارین را به این شیوه آغاز می‌کنند. این نرم‌افزار سطوح مختلفی دارد و به شما کمک می‌کند تا هم دستور زبان چینی را بیاموزید و هم بتوانید به این زبان مکالمه کنید.

در ادامه می‌توانید نویسه‌های چینی را هم در این اپلیکیشن تمرین کنید. در هلوچاینیز زبان چینی در قالب درس‌های کوچک و سرگرم‌کننده ارائه می‌شود و برای کسانی‌که قصد دارند در مکالمه پیشرفت کنند، تمرین‌های شنیداری و ابزارهای تشخیص گفتار هم وجود دارد.

اپلیکیشن Skritter Chinese

اگر از آن دسته از افراد هستید که یادگیری زبان بر پایه تصاویر را ترجیح می‌دهید اسکریتر یکی از مناسب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای شما خواهد بود. این نرم‌افزار برای کسانی که می‌خواهند نوشتن به زبان چینی را یاد بگیرند بسیار مناسب است. زیرا یک سیستم تشخیص دست‌خط دارد که باعث می‌شود بتوانید نوشتن نویسه‌های چینی را یاد  بگیرید.

از نکات مثبت دیگر این نرم‌افزار این است که تلفظ‌ها را هم به شیوه صوتی یاد می‌دهد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که نمودارهای پیشرفت خود را مشاهده کنید و کمی انگیزه بگیرید. می‌توانید نسخه رایگان این اپلیکیشن را بر روی اندروید یا آی‌اواس خود نصب کنید. اما برای دسترسی به امکانات بیشتر ما وب‌سایت اسکریتر را پیشنهاد می‌کنیم.

اپلیکیشن Anki Flashcards

برای کسانی که به دنبال یادگیری لغات جدید هستند، استفاده از فلش کارت یکی از بهترین راه‌هاست. نرم‎افزار آنکی فلش کاردز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش لغات چینی است. این نرم‌افزار فلش کارت‌هایی را همراه با صدا و تصویر آماده کرده و با ایجاد امکات مرور دائمی آنها شرایط خوبی را برای به خاطر سپردن لغات جدید فراهم می‌کند. این نرم‌افزار بر روی موبایل‌های اندروید کاملا رایگان است. اما اگر بخواهید بر روی سیستم عامل ios از آن استفاده کنید باید برنامه AnkiMobile را نصب کنید که نسخه کامل‌تر و غیر رایگان برنامه است.

بیشتر بخوانید:  ساختار سیاسی چین چگونه است؟

اپلیکیشن HSK Online

این برنامه برای کسانی که با زبان چینی آشنایی دارند مناسب است. اگر می‌خواهید خود را برای شرکت در آزمون استاندارد زبان چینی یا HSK آماده می‌کنید این برنامه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری، خواندن و نوشتن خود را در سطوح استاندار HSK تقویت کنید. بسیاری از برنامه‌های آموزش زبان چینی دیگر اصول و کلیات خود را از روی این اپلیکیشن کپی می‌کنند. پس چه بهتر که زبان چینی را از یکی از اصلی‌ترین منابع آن یاد بگیرید.

پکیج آموزشی نصرت

مجموعه نصرت مشهورترین بسته آموزش زبان ایرانی است. این مجموعه برای آموزش از تکرارهای منظم در زمان‌بندی‌های خاص استفاده می‌کند. شما می‌توانید برنامه نصرت را بر روی گوشی‌های آیفون، موبایل‌های اندرویدی و دسکتاپ خود نصب کنید. همچنین می‌توانید نسخه فیزیکی این بسته را هم به صورت سی‌دی از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

البته نصرت تنها برای آموزش زبان چینی نیست. می‌توانید بسیاری از زبان‌های مشهور مانند انگلیسی، عربی و ترکی را از سایت نصرت خریداری کنید. این بسته‌ها شامل فایل‌های صوتی هستند که می‌توانید با شنیدن و تکرار آنها هم گوش خود را تقویت کنید و هم مکالمه به زبان چینی را بیاموزید.

این‌ها تعدادی از برترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی بود. البته اپلیکیشن‌های دیگری مانند The Chairman’s Bao و Memrise هم می‌توانند به آموزش بهتر شما کمک کنند. همچنین دوره‌های آموزشی لرنینگ چاینیز با پیشرفته‌ترین روش‌های آموزشی به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان به نتیجه مطلوب خود برسید. تا به حال تجربه آموزش زبان با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را داشته‌اید؟ از کدام نرم‌افزار استفاده کرده‌اید و چه نتیجه‌ای گرفته‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه